Monday 14 March 2016

What are the 5 makeup items I can't live without

Ok...kalau lah korang boleh namakan 5 barang mekap yang korang tak boleh live without.. for me the first thing on my list is


  1. Powder- why? Sebab muka saya oily in the T-zone. Mesti touch up dengan powder. Sanggup bawa loose powder yang besar tu dalam handbag..hehe. kalau x pakai apa2 base macam foundation pon x apa...janji ada powder.
  2. Concealer- sebab saya banyak acne scars. I use my trusty laura mercier concealer. Tapi yang lecehnya kena bawa small concealer brush for precision concealing. Finish x berapa cantik kalau guna jari. 
      
  3. Lipstick/ gloss/ balm - saya x pakai lipstick yg biasa tu sebab bibir x berapa sesuai and cepat kering. Jadi...saya prefer lipstick yang more moisturising seperti Chanel rouge coco shine, memang color payoff lebih sheer tapi its far more comfortable. I also like to wear lipgloss/balm yang bercolor. So far lipgloss chanel x rasa melekit and glossy effect dia tahan lebih lama and moisturising. Satu lg yang saya suka is my revlon color stain balm.
  4. Mascara - my lashes are fine and long. Bulu mata jarang2 ..jadi...saya lebih gemar menggunakan mascara yg memberikan volume lebih dari mascara yg memberikan length. Mascara yang senang basuh tuk solat is yg biasa/tak waterproof. Tapi kalau ada dinner ke apa2 perlu pakai mascara waterproof. So far, i'm loving my le volume de chanel mascara. Memang luar biasa effect dia. But a cheaper alternative is my trusty Silky Girl mascara yang tube dia warna grey tu. Tak sampai pon rm15 satu tube. 
  5. Blush - oh i loooove my blush. Tak kira la blush dari Essence yang harganya RM15 tu atau my beloved Chanel or Bobbi brown blush. Tapi saya x berapa suka bright blush yang merah, orange or dark pink. Lebih suka blush yang light and sweet je colornya.
So itu lah my 5 makeup must-haves. Tapi kalau rushing sangat..haa..muka toggel ajer la. So what are your top 5 makeup must-haves. Share with me and lets discuss.

No comments:

Post a Comment